Аналізуючи дерево причинно-наслідкових зв’язків, ми можемо виділити 3 кореневі причини, що призводять до небажаних наслідків:
- У гравців ринку (у контексті даного розділу це, в першу чергу, жеківці) немає розуміння проблем мешканців. Наприклад, мало хто усвідомлює, як відсутність ефективної навігації впливає на комфорт проживання в комплексі в цілому, тому найчастіше не приділяють їй жодної уваги.
- Існують стійкі стереотипи і звичні рішення у спілкуванні представників ЖЕКу з мешканцями. Це звичні для всіх папірці А4 (іноді у «файликах»), що хаотично розклеєні на дверях під'їзду або ж у ліфті, принципи побудови об’яв, тон спілкування тощо. Жеківці не приділяють багато уваги тому, як побудувати звернення до мешканців таким чином, щоб найзрозуміліше донести інформацію та мотивувати до потрібних дій, де розмістити звернення і, що найголовніше, чи доцільно використовувати формат текстової об’яви на папері у кожному окремому випадку.
- Деякі забудовники впевнені, що вони краще за інших знають, як розвивати та експлуатувати власний комплекс. Мешканці не сприймаються як цінний носій інформації та джерело гарних ідей щодо розвитку комплексу і вирішення проблем. Але саме вони є основними користувачами та краще за інших розуміють проблеми житлового комплексу, з якими самі й стикаються.
Це, з одного боку, призводить до того, що представники ЖЕКу та забудовника приймають неефективні рішення щодо спілкування з мешканцями. З іншого боку, вони не бажають дізнаватись думку останніх стосовно розвитку житлового комплексу. Таким чином, найчастіше спілкування будується у вигляді одностороннього неефективного монологу.